THINK-lessen

THINK-lessen motiveren jongeren te luisteren naar elkaar, vragen te stellen, verder te denken en tot inzichten te komen die je als persoon en als groep sterker maken. Inzetten en gebruik maken van de kracht van de groep, waar we leren van en met elkaar. ​

Wat vragen jongeren van ons

Jongeren willen gezien en gehoord worden. Aandacht krijgen voor wat ze bezighoudt en praten over de grote en kleine dingen die ze in het leven tegenkomen. Om zo te ontdekken dat ze niet de enigen zijn die worstelen met vragen en onzekerheden. Bij THINK op school is daarom alles bespreekbaar. De thema's en onderwerpen van de lessen sluiten aan bij de belevingswereld van de jongeren en ontwikkelingen in de actualiteit. Tijdens de lessen merken jongeren vaak op dat zij niet de enigen zijn die worstelen met bepaalde problemen. Daarnaast lucht het op om met elkaar te kunnen delen.