THINK op het voortgezet onderwijs

Op het VO geven wij THINK-lessen in alle leerjaren. We starten in leerjaar 1 met zes basislessen en daarna volgen minimaal zes themalessen. De themalessen worden aangepast aan de school na overleg met school, ouders en leerlingen.

In leerjaar 1 hebben we ook een TO DO boek. Een werkboek dat past bij de basislessen. Dit kan gebruikt worden als tussenles of als huiswerk. Zo hebben de leerlingen iets om terug te lezen, zien ouders waar ze mee bezig zijn en is er extra tijd voor de verschillende onderwerpen.

Themadagen

Steeds meer scholen kiezen voor een doorlopende leerlijn rondom sociaal-emotionele ontwikkeling en kiezen voor de bovenbouw voor themadagen rondom specifieke onderwerpen waar wij ook een rol spelen. Daarnaast hebben wij een groot netwerk van partners die we ook inzetten op deze themadagen.

Thema's van de lessen

Volgend op de basislessen bieden wij onze themalessen binnen zes hoofdonderwerpen aan:

• (On)gezonde leefstijl
• Ik en de ander
• De wereld om je heen
• Online wereld, social media en AI
• Seksuele ontwikkeling
• Financiën

In deze brochures staat ons aanbod van door ons ontwikkelde themalessen voor
leerjaar 1 van het VO
leerjaar 2 van het VO