THINK op het MBO

Op het MBO geven we de THINK-lessen met name in leerjaar 1. De lessenserie bestaat uit minimaal 12 lessen. Zes basislessen en daarna minimaal zes themalessen. De themalessen kunnen per opleiding verschillend zijn. De thema’s worden gekozen door studenten en docenten.

LOB en Burgerschap

De THINK-lessen sluiten aan bij LOB en Burgerschap. Met de THINK-lessen heb je een geschikte LOB-methode en werk je aan een aantal burgerschapsdimensies.
Voor het MBO hebben we ook een reader ontwikkeld die aansluit bij de basislessen. In deze lessen kunnen studenten inhoud over de lessen teruglezen, maar ook opdrachten doen die aansluiten. Dit kunnen de studenten als huiswerk doen of als tussenles. Met het volgen van de lessen (eventueel met het werken aan de opdrachten uit de reader) hebben de studenten ook bewijslast voor hun LOB-portfolio.

Thema's van de lessen

Per opleiding maken we maatwerk van de THINK-lessen. Dat gaat over de thema’s die aan bod komen, maar ook over of en hoe we de reader gebruiken.

Voor het MBO hebben we – op verzoek van studenten- ook een podcast ontwikkeld. Deze podcast gaat over onze basislessen en in de podcast vinden studenten informatie over de les, maar deze kan bijvoorbeeld ook gebruikt worden als een student een les gemist heeft. Eventueel kunnen ouders de podcast ook luisteren zodat ze een idee hebben waar de lessen over gaan.