Grondlegger Marieke Snel heeft, samen met haar team, in de afgelopen twaalf jaar THINK op school ontwikkeld van idee tot een platform voor scholen, gemeenten en maatschappelijke organisaties.
"We moeten naar de kracht van jongeren kijken en hen zelf regie leren pakken. Ik geloof sterk in de kracht van de groep en dat het fijn is dat je je bewust bent van jouw rol en bijdrage aan die kracht. Er zijn veel mensen die praten en schrijven over de zorgen die er zijn rondom mentale gezondheid van jongeren.
Ik wil juist inspireren om te doen!"
"Ieder kind verdient THINK en daar maak ik mij hard voor. Terugkijkend had ik dat zelf ook graag gehad."
"Werken voor THINK op school is afwisselend, uitdagend, leerzaam en vooral leuk door de open sfeer en humor in het team. Met elkaar werken we hard om THINK op school voor iedere jongere toegankelijk te maken."
Waarom ga ik anders om met uitdagingen dan mijn buurjongen? Deze vraag stelde ik mezelf al vroeg in mijn leven. Ik ging in mijn ‘vrije tijd’ workshops rappen geven waarin ik eigenlijk altijd inzoomde op zelfvertrouwen. Succeservaringen en het vergroten van zelfkennis staan al centraal sinds ik zelf opgroeide. Waar ik als jongerenwerker begon, groeide ik uit tot een bevlogen trainer. En zet ik nu in op het doorontwikkelen van de kwaliteit binnen THINK op school.
De drie projectleiders bij THINK hebben allemaal hun eigen ervaring binnen VO- & MBO-onderwijs en schoolmaatschappelijk werk. Zij dragen graag bij aan het sterker maken van jongeren en het helpen bij hun dagelijks leven.
Door hun rol als projectleider zorgen ze voor de kwaliteit en organisatie van het lesprogramma.
Samen zijn we een divers team met verschillende talenten, maar met één gemeenschappelijk doel. En al die energie, nieuwe ideeën en ontwikkelingen te helpen vormgeven en structureren, daar word ik blij van.