Waarin is THINK onderscheidend

Het leven leren is niet nieuw. Elke generatie groeit op en heeft zich te verhouden tot de vraagstukken van de tijd. Dit zijn maatschappelijke vraagstukken, die vragen om een gezamenlijk aanpak. THINK op school onderscheidt zich doordat we krachten bundelen. Het is de krachtige samenwerking tussen onderwijs, gemeenten, maatschappelijke organisaties, jongeren en ouders die THINK op school gevormd heeft; een succesvolle aanpak en lesmethode.

De THINK aanpak

Maatschappelijke vraagstukken vragen om een gezamenlijke aanpak.

Samen werken aan een gemeenschappelijk doel; jongeren het leven leren.

Co-creatie, gedeeld eigenaarschap en cofinanciering leveren een krachtig resultaat.

THINK organiseert met regelmaat THINK-sessies als we denkkracht nodig hebben. Partners die meedenken zijn onderwijspartners, jongeren, ouders, maatschappelijke organisaties en gemeenten. Zo ontwikkelen we THINK samen.

Samenwerking met gemeenten en maatschappelijke organisaties
THINK op school organiseert regelmatig bijeenkomsten om kennis, trends en signalen van onze partners bij elkaar te brengen (zorg- en welzijnsorganisaties, politie, voorlichtingsinstituten, sociale wijkteams). Vanuit de gemeente en scholen horen we om welke partners het gaat en wie we uitnodigen. De input vertalen wij naar actuele lessen voor het PO, VO en het MBO. 

THINK bouwen we samen 
Dat doen we bijvoorbeeld door per school af te stemmen wat het komende schooljaar nodig is. Denk aan extra scholing voor mentoren of het lesgevende personeel meenemen. Daarnaast werkt de THINK-trainer nauw samen met de mentor. Wat heeft deze klas nodig en waar zoomen we op in? Op deze manier sluiten de lessen nog meer aan bij de klas.

Ouderbetrokkenheid
Ouders zijn betrokken bij de inhoud van onze lessen. Ook organiseren we Meetups voor ouders. Een plek om met andere ouders bij elkaar te komen om met elkaar te praten over hoe we omgaan met dingen die we tegenkomen in het ouderschap.

Jongerenparticipatie
Jaarlijks organiseren we een jongerendenktank, waarin zij meedenken over de inhoud en vorm van de THINK-lessen.

Onderzoek en ontwikkeling
Er liggen werkrelaties met diverse afdelingen van Hogeschool Windesheim. Ook met hen kijken we naar mogelijkheden over onderzoek, afstemming tussen studie en onze praktijk, afstudeerplekken, etc.

Co-creatie op school

Wij maken onze lesprogramma’s op maat, zodat ze passen bij een school, de omgeving en de thema’s die daar spelen. Samen met mentoren, docenten, ouders en directies creëren we betekenisvolle lessen voor de dagelijkse praktijk. We moedigen iedereen aan om mee te denken en mee te doen. Ook jongeren. Niet om een tien te scoren, maar om een leuke schooltijd te beleven. Door voor anderen open te staan en ervaringen te delen, leren ze met bepaalde situaties om te gaan. En kunnen ze zich met zelfvertrouwen en plezier ontwikkelen. Op school, thuis en in hun vrije tijd. Wil jij voor jouw school een duurzaam lesprogramma opzetten?

Neem contact op

THINK vrouw voor de klas.jpg

Meer informatie?